HONDENUITLAATSERVICE IN AMERSFOORT
Veelgestelde vragen
Je zult vast nog vragen hebben over mijn werkwijze of over De Koppel Company. Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen, of wil je gewoon direct contact? Klik dan hier om via de Contact pagina direct met mij in contact te komen.
Hondenuitdagingen
Mijn hond loopt mank. Kan hij of zij mee met de groep?
> Over het algemeen is niet verstandig om een hond die niet mobiel genoeg is mee te nemen in een groep met loslopende honden en ik zal, kijkend naar elke individuele situatie, bepalen of de hond mee kan.
Mijn hond kan niet met alle honden goed overweg. Hoe ga je hiermee om?
> Als eerste kijk ik hoe het gedrag van de hond in de groep tot uiting komt en of zij of hij wel in de groep gaat passen. Past dit niet, dan kijk ik graag naar een andere dag of dagdeel om de hond mee te nemen in een andere groep met andere dynamiek. Mocht er echt een probleem vormen dan ga ik daar graag met je over in gesprek om naar een andere oplossing te zoeken.
Mijn hond is loops. Kan ze mee met de groep?
> Nee, helaas. Een loopse hond wordt in een losloopgebied te veel lastig gevallen door andere honden. Dit veroorzaakt onrust en is niet prettig voor de loopse hond en tevens niet voor de honden in de groep.
Mijn hond mag niet in het water. Hoe ga je hiermee om?
> In de Lange Duinen in Soest is niet veel water, maar toch wel enkele kleine beekjes die ontstaan door regenval. Als de hond los loopt, kan ik het in de gaten houden en de hond aanlijnen in de buurt van het water. Echter kan ik een nat pak niet altijd voorkomen.
Mijn hond is bang van autorijden en is nog nooit met een uitlaatservice mee geweest. Hoe ga je hiermee om?
> Indien een hond bang is voor de bench, dan kan er in het begin voor gekozen worden dat de hond voorin (in een harnas en in de gordel) mee gaat. Op die manier leert de hond dat de bus staat voor wandelingen in het bos en kan zij of hij ook aan mij wennen. Dan bouwen we het langzaam op, zodat de hond uiteindelijk in de bench kan.
Ik wil dat mijn hond getraind wordt, kun jij dat ook doen?
> Ik kan altijd van advies voorzien, indien gewenst. Maar ik ben geen gedragsdeskundige of hondentrainer. Zijn er zaken die op het gebied van gedrag aangepast moeten worden, dan adviseer ik contact op te nemen met een deskundige.
Wandelingen plannen
Ik heb onverwachts vrij. Kan ik de wandeling annuleren?
> Ja, uiteraard kan dit. Echter is het goed om te weten dat het geld niet wordt terug betaald.
Ik heb een (extra) logeerhond. Kan zij/hij eenmalig ook mee?
> Een extra hond kan mee, indien er plek is in de bus.
Betaling
Ik koop liever een rittenkaart omdat ik wisselende tijden en dagen werk. Ik wil graag af en toe een wandeling. Kan dat ook?
> Ik werk niet met rittenkaarten. Echter kan er altijd contact met mij opgenomen worden om een aparte wandeling in te plannen. Indien er plek in de bus is, kan de hond gewoon mee.
Krijg ik korting bij een tweede of derde hond?
> Nee, helaas. Vanwege de verantwoordelijkheid die ik voor elke hond uitzonderlijk heb, heb ik besloten geen kortingen meer te hanteren.
Hoe kan ik betalen, kan dit alleen via overmaken of ook contant?
> Graag ontvang ik betalingen alleen per bank.
Overige vragen
Ik woon buiten Amersfoort. Kan mijn hond mee en hoeveel kost dit (extra)?
> Helaas is dit niet mogelijk. Ik haal alleen in Amersfoort (Bergkwartier, Leusderkwartier en Soesterkwartier) op.
Is mijn huissleutel bij jou veilig?
> De sleutel wordt alleen meegenomen op de dagen van de wandeling. In huis wordt de sleutel achter slot en grendel opgeborgen. Tijdens de wandeling wordt de sleutel meegenomen in een heuptas en niet achtergelaten in de bus. Tevens wordt de sleutel voorzien van een label met alleen de naam van de hond erop.
Waarom heet je hondenuitlaatservice De Koppel Company?
> Op termijn wil ik graag mijn bedrijf gaan uitbreiden. Ik wil graag coach worden met de hond als co-coach. De naam De Koppel Company is gekozen, omdat ik hond en mens ga koppelen. Tevens is het een leuke link naar Amersfoort (denk bijvoorbeeld aan De Koppelpoort).
Contactgegevens:
06 11 80 54 60
dekoppelcompany@gmail.com